13 Nisan 2013 Cumartesi

İSTANBUL ARKA SOKAK LEZZETLERİ





Dergilere, gazete eklerine baktığınız zaman İstanbul'da yemek yenecek birçok yerle karşılaşırsınız. Ama hemen hepsi lüks ve pahalı yerlerdir. Bunlar genelde mezeleriyle, kebaplarıyla, şaraplarıyla veya servisleriyle ünlü yerlerdir. Halbuki İstanbul'da bunların dışında Balkan, Kafkas ve Ortadoğu tatları taşıyan çok geniş bir yemek kültürü var. Ansel Mullings ve Yigal Schleifer adlı yazarlar bundan yola çıkarak bütün İstanbul'u taramışlar ve arka sokaklarda kalan bu lezzet yerlerini keşfederek bir kitapta toplamışlar.









İstanbul'da yaşayan ve çok dolaşan bir kimsenin arka cebinde olması gereken bir kitap. Canınız köfte mi istedi? En ucuz ve en güzeli nerede yenir? Veya kokoreç m çekti canınız gönül rahatlığıyla yiyebileceğiniz yer neresidir? Hatta simidin en güzeli, kurufasülyenin hası nerededir? Hepsi var kitapta.









Kitap İstanbul'u bölge bölge ayırmış bu yüzden istediğiniz yeri bulması çok kolay. Hatta Beyoğlu bile Yukarı Beyoğlu, Aşağı Beyoğlu diye ayrılmış.








İstanbul'un dışında yaşayıp bu şehre gelmeyi düşünenler için de tam bir kaynak kitap. Kitap 2010 yılında Boyut yayınlarından çıkmış.Sevin Turan çevirmiş.İstanbul'da yaşıyorsanız, gezmeyi, yemeği seviyorsanız tam size göre. Tavsiye ediyorum.

8 yorum:

  1. Bayağı ciddi bir araştırmanın ürünü gibi görünüyor bu kitap. İstanbul'a yılda bir kez gelsem de kuytu köşedeki yerlere özel bir ilgim olduğundan merak ettim. Paylaştığınız için teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yabancı yazar olunca pek önemsememiştim ama kitapta bahsedilen birkaç yere gittim gerçekten türlerinde mükemmel yerlerdi. Teşekkür ederim.

      Sil
  2. BU TAMDA BANA GÖRE BİR KİTAPMIŞ
    BENDE GAZETEDE VERİLEN TOP ON LİSTELERİNİ YADA
    NERDE NE YENİRLERİ KESER SAKLARDIM
    BİR KİTABIN İÇİNDE OLMASI HARİKA
    HEMEN ALIP ARABANIN TORPİDO GÖZÜNE ATMAK LAZIM
    YÜRÜMEKLE ARAM OLMADIĞI ANLAŞILIYOR HER HALDE:)
    TANITIM İÇİN ÇOOOOK TEŞEKKÜRLER
    HAYIRLI SABAHLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni blogdan tanıdığım kadarıyla bu kitap tam sana göre. Mutlaka almalısın. Ben birkaç yer denedikten sonra paylaştım. Teşekkür ederim yorumuna.

      Sil
  3. Yorum yazdim gonderdim ama emin degilim gittigine yarin bakarim:)) gitmediyse tekrar yazarim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan başka gelmedi. :( Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Ilhan demistimki nedense bu tur yazilari bilgileri sadece yabancilar yazar basar ..Biz nerde pahali yerler yabanci isimler onlarla kaplanmisiz..inan bu gittigimde sokaktan-salas yerlerden cok yedim..aman dur yeme falan dedilersede..atin olumu arpadan olsun misali:)) Kitap guzel sanirim..birde konu disi ama acaba Mustafa Balbay in Yargitator kitabini aldinmi 128 sayfalik tiyatro gibi yazilmis yazarken hem icini acitan hem gulduren hemde yok bu kadar da olmaz dedirten az sayfaya cok sey sigdirilmis cok cok guzel bir kitap..alip okusan ve buradan bahsetsen ne guzel olur diyorum ama?? Birkac tane aldim ki arkadaslarada hediye edeyim diye burada..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yabancı olması biraz tedirgin etti beni acaba ticari bir kitap mı diye ama enfes yerler anlatmış. Cebimde bu kitapla çıkıyorum dışarıya. Balbay'ı not ettim alırım. Teşekkür ederim yorumuna.

      Sil