17 Kasım 2014 Pazartesi

CESETLER MERDİVENİ - AGATHA CHRISTIE

Kitabın orjinal adı, " The body in the library ". Ne düşünerek değiştirdiler acaba? Dikkat ettim Altın Kitaplardan çıkan kitapların adlarıyla orijinal adlar çok farklı oluyor.
Agatha Christie sayısız kitapları olan dünyanın belki de en iyi polisiye yazarı. Belli bir şablonu var, bazı değişikliklerle bunun üzerine inşa ediyor romanlarını.






Bir şato, burada yaşayan yaşlı bir karı koca, hizmetçiler, uşaklar, illa ki bir kütüphane ve tabii ki kütüphanede buluna ceset. Ama o kadar usta bir yazar ki her romanı aynı merak ve heyacanla okunuyor.





Kitabın başlangıcında Bantry'lerin kütüphanesinde genç ve güzel bir kızın cesedi bulunur. Polisler gelir ve soruşturma başlar. Bu arada yaşlı bir bayan olan bayan Bantry'nin yakın arkadaşı Miss Marble geçmişte bir takım cinayetlerin çözülmesinde polise yardımcı olmuştur. Bayan Bantry bu arkadaşına bu konularda çok güvendiğinden onu da çağırır. Cesedin Ruby Keene adlı bir dansöze ait olduğu anlaşılır. Hemen kızla ilişkileri olanlar soruşturulmaya başlanır. Açıkcası bu soruşturmalar sırasında katili tahmin edemiyorsunuz. Bu da Agatha Christie'nin ustalık farkı herhalde.






Bir otelde kalan ve bir kaza sonucu engelli olan Bay Jafferson'dan bile şüphe ettim açıkcası ama katil hiç beklenmedik biri çıkıyor. :)
Bu arada hiç ilgisiz bir yerde yanan bir arabada başka bir genç kız cesedi bulunur. Soruşturma, iki cinayet arasındaki bağlantıların araştırılmasıyla daha da heyecanlı hale gelir. Polisiye seviyorsanız mutlaka Agatha Christie ' de seviyorsunuzdur. Bu da yazarın bence en güzel romanlarından biri. Okumanızı tavsiye ediyorum.

Kitap Altın Kitaplar Yayınevinden Ekim 2012 yılında çıkmış. Gönül Suveren çevirmiş.

13 yorum:

  1. Gencligimde ne cok okurdum Agatha Christie :)) original ismi ile Turkce ismi ne farkli niye gercege uymamislarki?! Paylasim icin tesekkurler..

    YanıtlaSil
  2. Altın Kitaplardan hep böyle değişik adlarla çıkıyor. Herhalde daha çarpıcı olsun diye bunun adını değiştirdiler. :)) Teşekkür yorum için.

    YanıtlaSil
  3. Agatha Christie'yi bir ara epeyce okuyordum. Sanırım çok abandım onu okumaya, biraz yordu:( Ama fark ediyorum, çok zaman oldu, yeniden elime almanın zamanı gelmiş;) Kitabın adı da... Bambaşka bir şeye dönüşmüş resmen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı tür yazdığı için haklısısnız bıkkınlık verebilir. Yeniden başlarsanız okumadıysanız bu kitabını tavsiye ederim. Evet ismi içerikle çok alakasız. Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  4. Sevdiğim bir yazar, kitap adları orjinali kalmalı bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap adını hadi d. eğiştirdiler uygun bir şey koy. Altın Kitaplar nedense sanki mahsus yapıyor gibiçok değiştiriyor. :) Teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  5. DOĞRUYU SÖYLEMEK GEREKİRSE HİÇ BU YAZARIN KİTAPLARINI OKUMADIM
    DAHA ÖNCE CİNAYET ROMANINA MERAKIM YOKTU AMA BİR YERLERDEN BAŞLAMA ZAMANI GELMİŞ ARTIK
    TANITIM İÇİN TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cinayet değil de polisiye diyelim. Başlayacaksan Agatha Christie'den başla bence müthiş bir yazar. Teşekkür ederim yorumuna.

      Sil
    2. DOĞRU POLİSİYE DEMEK LAZIM NEDEN BÖYLE YAZDIĞIMI BENDE BİLMİYORUM :)

      Sil
  6. Bu güzel tanıtım eşliğinde sizin, aileniz ve sevdiklerinizin yeni yılını en içten dileklerimle şimdiden kutlarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet bey be de aynı dilekleri sizin için gönderiyorum. Teşekkür ederim.

      Sil
  7. Cristie ve Sherlock sevilmez mi ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru valla üstelik tiryakilik yapıyor. Teşekkür ederim.

      Sil