3 Kasım 2014 Pazartesi

CEHENNEM ÇİÇEĞİ - ALPER CANIGÜZ

Gene Alper Canıgüz, gene kahramanımız  beş yaşında. Bence Alper Canıgüz şu sıralar en önemli Türk yazarlarından birisi. Psiko-Absürd, romantik ve komedi türlerini o kadar güzel harmanlıyor ki, kitaplarını okumaya başladıktan sonra elinizden bırakamıyorsunuz. " Oğullar ve Rencide Ruhlar " da roman kahramanımızın beş yaşında bir çocuk olması ve romanı onun yazmasını çok yadırgamıştım ama " Cehennem Çiçeği " nde bu durum doğal gelmeye başladı.






Kitap tamam komedi ama öyle okuyup geçemiyorsunuz. Altını çizmek, üzerinde düşünmek gereğini duyuyorsunuz. Evet roman kahramanımız beş yaşında bir çocuk. Ölen amcasının ölümü üzerine evlerinde araştırma yaparken bir resim bulur, resmin arkasında " Adalet " yazılıdır. Kahramanımız Adalet'in amcasının büyük aşkı olduğunu düşünür. Halbuki amcası Feriha ile evlidir.




Aynı sıralarda mahalleye yeni taşınmış olan Ümit'in kardeşi Mehmet'i boğarak öldürdüğünü öğrenir ama Alper Kamu burada bir gariplik olduğunu düşünerek bu gizemli olayı aydınlatmak amacıyla ailenin içine sızar.






Şimdi size kitaptan güldüren, düşündüren, hoşuma giden bazı kısımları aktarıyorum.

-  Gülmesi biraz dinince, " Tanrı gibi düşün " dedi babam, ki böyle bir yanıtı beklemiyordum. " İnanıyorsan varolup olmaması pek önemli değildir. Ayrıca en büyük inkarcının da en inançlının da içinde bir nebze kuşku vardır. Ve elbette ki, aşk da Tanrı da ölümsüzdür. "

- " Çocuğum havale geçirdi " çığlıklarıyla acil servise gösterişli bir giriş yapmaktaydık.

- " Ahh yanıyordu, doktor. Ateş, ateş.... Su gibiydi bütün vücudu. Hava alamıyordu çocuk, " şeklinde dört temel elementin üçünü içermekle beraber, doktorun sorusuna yanıt bağlamında hiçbir şey ifade etmeyen bir şeyler söyledi annem.

- " bari bir kan tahlili mi yaptırsak? " Röntgen, tomografi, EEG, MR, ampütasyon, beyin cerrahisi, karaciğer nakli gibi, sosyal sigortalar kurumunun bilaücret sağladığı muhteşem servislerin hiçbirinden yararlanamayacağımızı öğrenmenin şokunu üzerinden güçlükle atan annem, " bari bir kan tahliline " fitti şimdi.

- Burada olacak mısınız? diye sordum.
-" Ben olmasam bile başka iyi doktor abiler, ablalar var "diye teselli etmeye çalıştı beni ama bu kalbimi kırmak dışında bir işe yaramamıştı. Gerçi soruma olumlu yanıt verse, sırf onu tekrar görmek için ilaçlarımı almayacağımı anlamıştı belki de.

- Çok gelişmiş bir çocuk mu, az gelişmiş bir cüce mi yoksa sadece bir kabus muydum?

- Dünyanın tüm delileriyle aramdaki bu sessiz anlaşma hem hoşuma gidiyor, hem de biraz ürkütücü geliyordu bana.

- Yengem evde basılmaması gereken yerlerin altına mayın döşemediyse, bunun nedeni kan lekesinin çok zor çıkmasıymış.

Arka Kapak :

"Bilirsiniz, insanlar doğar, ölür ve sonra büyür."

Dünyanın en küçük dedektifi geri döndü.

Alper Kamu 9 yıl sonra, hâlâ 5 yaşında.

Alper Canıgüz'ün eşsiz kahramanı Alper Kamu'yla birlikte her türlü şiddetin hüküm sürdüğü bir atmosferde, kırık hayatların, küllenmiş aşkların ve daha nice esrarın peşinde kara mizahla yüklü yeni bir yolculuğa çıkıyoruz.

Kahramanımız, bu kez bir çocuğun ölümü ve eski bir aşk hikayesinin ardındaki gerçekleri ortaya çıkarmak için uğraşırken, "İnsanlığa dair kavrayışımızı biraz daha ileri götürmeyecekse bir cinayeti çözmenin ne anlamı var ki?" diyen bir dedektife yakışacak şekilde, adalet kavramımızı sorguluyor.

Alper Kamu Cehennem Çiçeği; ilk üç romanıyla edebiyatımızda kendine özgü ayrıcalıklı bir yer edinen Alper Canıgüz'den kahkaha ve gözyaşının iç içe geçtiği büyülü bir serüven.
(Tanıtım Bülteninden)
Türkçe
224 s. -- 2. Hamur-- Ciltsiz -- 13 x 19 cm 
Ankara, 2013
ISBN : 9786055162085

8 yorum:

  1. çok iyi sn dönem de en iyi yazanlardan biri , sevmenize sevindim...

    YanıtlaSil
  2. Şu anda da " Tatlı Rüyalar" kitabını bitirdim yazarın. Çok değişik tarzı olan bir yazar. Teşekkür ederim yorumunuza.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel tanitmissiniz merak.ettim şimdiden
    en kisa zamanda alıp okuyacağım
    Hayirli sabahlar

    YanıtlaSil
  4. Okumanı öneririm . Yazarın tarzı çok değişik, roman da ilginç. Teşekkür yorum için.

    YanıtlaSil
  5. kitabı yeni bitirdim birhafta falan oluyor. Okurken hem akıcı hemde 5 yaşındaki bir çocugun bunları yapamayacak olması ve gerçekten uzaklaşıp gerçek bir dünyada olması ve çevresindekiler insanlar zaman zaman beni sinir ediyordu. ama yinede okumaktan vazgeçemiyordum kitap kendine çekti.. Sonuna geldiğim an, yıkıldım! bütün güzemlerin ortaya çıktığı o sayfadaki o cümleler aklımdan çıkmıyor. Çok etkiledi hikaye beni. Sayfanızda görünce hemen yazmak istedim.

    YanıtlaSil
  6. Yazarı tarzı çok değişik başlarda haklısınız insan çok yadırgıyor ama sonra alışıyorsunuz hatta tiryakilik yapıyor diyebilirim. :)) Teşekkür ederim yorumunuz için.

    YanıtlaSil
  7. Tembellik bitti huh:)) kitaptan bolumler hos mutlaka aldirmam lazim tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEMBELLİK BİTMEDİ DE BİLGİSAYAR YOKLUĞUNDA BOL BOL KİTAP OKUDUM. :)) sAĞOL YORUMA.

      Sil