18 Ocak 2013 Cuma

FENG AİLESİ







D&R da alınacak bir kitap ararken birden karşıma çıktı ve hiç tarzım olmamasına rağmen kapağı hoşuma gittiği için aldım kitabı. Sanat yapmak uğruna çeşitli çılgınlıklar yapan bir anne baba ve çocukları. Bütün yaptıklarını kayıt altına alıyorlar. Bu aktiviteler her zaman masum bir şekilde bitmiyor, yaralanmalar oluyor, polisiye olaylara dönüşüyor.












Çocuklar küçükken işin içine onları da sokuyorlar ama büyüdükleri zaman biri sinema sanatçısı oluyor, öteki yazar oluyor ve anne babalarıyla zıtlaşmalar başlıyor. Kitap çok kolay okunuyor, merakla okunuyor ama bana ters gelen bir şeyler var. Anne baba sırf kendilerine engel oluyorlar ( sanatlarına ) diye çocuklarını resmen dışlıyorlar ve yaşamlarının sonuna kadar görmemek için plan yapıp bunu uyguluyorlar.





Fang Ailesi

Yazar : Kevin Wilson
Çevirmen : Emre Ülgen Dal
“Şimdi suratına bir tane çaksam, sanat diyebilir miyim buna?”

“Yılın en iyisi... Bildiğiniz şaheser.”
Nick Hornby

Time, Guardian, Amazon, Esquire, People ve Kirkus’un “YILIN EN İYİ KİTABI” seçkilerinde.

BAY VE BAYAN FANG yaptıkları şeye sanat diyorlardı. ÇOCUKLARINA göre ise bu bir tür şeytanlıktı.

Şayet Caleb ve Camille Fang gibi hayatınızı performans sanatına adamışsanız, ve yapıtlarınız gerçekliği çarpıtmak üstüne kurulmuşsa, konu ebeveynliğe geldiğinde kimse sizden harikalar beklememeli. İnanmazsanız Buster ile Annie Fang’e sorun. Onlar kendilerini bildi bileli (istemeden) anne babalarının zirzop yapıtlarında rol aldılar. Ama sonra büyüdüler, önce anne babalarının yarattığı garip dünyanın ötesine adım attıkları yaşa, ardından o dünyada tutunamayıp, kurdukları yaşamların başlarına yıkıldığı yaşa geldiler. Biri sancılı bir yazar, diğeri Hollywood'da umut veren bir aktris olan iki kardeş, büyüdükleri eve dönmekten başka çare göremediler. Ancak anne babaları onlarla ilgilenemeyecek kadar meşguldü; “başyapıtımız” dedikleri son bir performansı hayata geçirmeye hazırlanıyorlardı. Çok geçmeden hırslar çarpıştı ve her bir Fang üyesi çok önemli bir kararın eşiğine geldi: Önemli olan aile miydi, yoksa sanat mı?
Kevin Wilson'ın pek çok yayın organı tarafından "yılın en iyileri" seçkisine dahil edilen ve yakında sinemaya uyarlanacak romanı FANG AİLESİ, sürekli çatışan ama birbirini sevmekten asla vazgeçmeyen tuhaf bir ailenin eşsiz hikayesi.

Kitap Hakkında

Yazar : Kevin Wilson
Çevirmen : Emre Ülgen Dal
Sayfa Sayısı : 300
Yayın Evi : Domingo
Dili : Türkçe

4 yorum:

  1. Tesekkurler Ilhan, nihayet bir kitap daha paylastin:))..sevdinmi kitabi?? Yani alinip okunsunmu?? Guzel bir hafta sonu diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok okuyorum da hepssini paylaşmıyorum nedense. Kitabı sevdim ama çok da okunası bir kitap değil. Bu benim düşüncem, internette yorumlar çok olumlu. Sana da güzel hafta sonu olsun, teşekkür ederim.

      Sil
  2. ilginç bir kitapmış ama tabii konusu kadar okuması da ilginç mi emin olamadım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben de sevip sevmediğimi anlamadım açıkcası ama hızlı okuduğuma göre sürekleyici diye düşünüyorum. Teşekküe ederim bu bloğumu da ziyaretin ve yorumun için.

      Sil